Mężczyzna używający maski tlenowej
Koncentrator tlenu w praktyce. Wszystko, co warto wiedzieć o tym sprzęcie
Listopad 18, 2019
Modelowanie 3D
Grudzień 3, 2019

Sygnały, które powinny niepokoić u doradcy kredytowego

Sygnały, które powinny niepokoić u doradcy kredytowego

Żyjemy w czasach, gdzie pracujemy na tyle dużo, iż kiedy dochodzi do ważnego momentu dla nas czyli finansowania zakupu własnego domu nie mamy czasu się zająć kwestią naszego kredytu. Tak jest w wielu sytuacjach, analogicznie kiedy rozwijamy naszą firmę a potrzebujemy środków na rozwój. W takich sytuacjach korzystamy z usług doradcy, który prowadzi nas przez cały proces od początku do końca. Doradców kredytowych mamy na rynku bardzo dużo. Pozostaje jedynie wybrać tego odpowiedniego. Kluczową kwestią będzie polecenie od np znajomych gdyż sami sprawdzili jakość osoby z którą współpracowali i wtedy mamy największe jej odzwierciedlenie.

Sygnały, które powinny niepokoić u doradcy kredytowego

  1. Doradca chce pobierać jakiekolwiek opłaty przed wypłatą kredytu świadczy o tym, iż nie jest osobą kompetentną. Pokazuje nam to, iż nie posiada klientów przez co stara się zarobić na każdym kroku swoich działań. Podstawą w tym biznesie jest rozliczenie się dopiero po wypłaconym kredycie za wykonaną usługę.
  2. Doradca na drugim spotkaniu każe podpisać wnioski do 8 banków celem sprawdzenia zdolności. To jest absolutnie niedopuszczalne. Każdy doradca powinien dążyć do tego, aby poznać wnikliwie sytuację finansową swojego klienta na tyle, aby dodać najtrafniejsze rozwiązanie czyli bank który spełni oczekiwania. Zawsze można mieć przygotowane na później rozwiązanie drugie i trzecie lecz dopiero jak pierwsze się nie uda. To bardzo istotne z punktu widzenia klienta, gdyż każde zapytanie do jednego banku utrudnia sytuacje uzyskania odpowiedniego finansowania w drugim. Banku obecnie patrzą na zapytania kredytowego przy wydawaniu decyzji dlatego jest to niezmiernie ważne, aby je kontrolować.
  3. Doradca proponuje zaznaczyć nieprawdę na wniosku kredytowym. To scenariusz który powinien nam zapalić czerwone światło. Pamiętajmy, że to my odpowiadamy za swoje dane, gdyż to my podpisujemy się na wniosku kredytowym swoim imieniem oraz nazwiskiem.

Prawidłowy model współpracy

Pierwszym punktem powinno być spotkanie doradcy z klientem, aby omówić wszystkie kwestie związane z finansowaniem. Po ustaleniu wspólnym jaki to ma być produkt, kwota, warunki doradca kieruję w stronę klienta prośbę o dostarczenie dokumentów finansowych. Na podstawie tych danych wybiera bank pierwszego wyboru, który powinien odpowiedzieć na oczekiwania klienta. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie stosownej dokumentacji do banku – wniosków oraz dodatkowych wyników finansowych. Wniosek klient powinien widzieć w całości oraz sprawdzić wprowadzone tam dane.

To ważny punkt całego procesu. Kolejnym etapem jest oczekiwanie na decyzję kredytową z tego banku, czas oczekiwania jest uzależniony od wybranego produktu oraz kwoty finansowania. Po otrzymaniu decyzji pozytywnej doradca powinien poinformować o wszystkich postanowieniach decyzji, wymogach formalnych oraz wymogach potrzebnych do spełnienia, aby kredyt się wypłacił. My jako klienci mamy prawo zaakceptować jego propozycję i podpisać umowę w banku bądź odrzucić. Należy tutaj również zapamiętać, aby jakiekolwiek podpisywane umowy współpracy z pośrednikiem ściśle analizować pod kątem np. czy nie ma dodatkowych opłat za odrzucenie propozycji finansowania.

Więcej informacji

Więcej informacji o doradztwie kredytowym znajdziesz na stronie https://optymalnykredyt.pl/ – dowiedz się więcej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *